Saker man gör när man vabbar eller är sjuk

Veckan började med att jag fick åka hem efter en och en halv timme på jobbet och vabba då maken låg däckad i hög feber samtidigt som han hade hand om alla tre barnen som också var sjuka. Inte helt idealiskt. Typiskt en sådan vecka då våra chefer var uppe från huvudkontoret och hälsade på, genomgångar och coaching, sådant jag inte riktigt ville missa. Själv dukade jag under i torsdags och har legat på soffan (eller i sängen) sedan dess. Igår började jag känner mig så smått bättre, men ännu är jag inte helt återställd. Febern har gått ner, men är fortfarande hostig och yrslig.

Jag har kollat igenom sista säsongen av Bones och snöat in på det här med Bullet Journaling (som jag nämnde i tidigare post) och har nu kollat igenom en mängd youtubevideos och beställt pennor och en fin bok att starta min journal i. Det tar bara sådan tid innan Adlibris skickar den... Antagligen är det för att de i sin tur beställer just den boken från annat håll och inte har den i lager, men det är ändå frustrerande. Pennorna som jag beställde igår kommer säkert att hinna komma innan. Vilket i och för sig är bra för då hinner jag skriva in mig med dem. Jag har redan skrivit ner några idéer på vad jag vill ha i min journal och kommer visa upp så fort jag får möjlighet!

Vågen visade i alla fall 0,7 kg minus i onsdags och det kändes jättebra. Dock har det varit lite si och så med maten nu när jag varit sjuk och jag har ätit alldeles för få mål, men istället poängrika mål de gånger jag ätit. Inte helt idealiskt, men är man sjuk så är man. Jag saknar min träning, men nu måste jag koncentrera mig på att bli frisk. Mer ingefärashot, c-vitaminbrus och immunte åt folket!

Just nu, i detta ögonblick, känns det som om jag kommer vara hemma imorgon också, bara för att ta en extra dag och inte komma tillbaka för tidigt. Jag vet att det inte är värt det. Hoppas att jag inte smittade ner alla mina kollegor medan jag var på jobbet i onsdags och torsdags.

Vad gör du när du är sjuk? Några bra tips på teveserier att sträckkolla på? Husmorstips om hur man blir frisk fortare?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den har kommit nu!

Jag blev klar!

Vägdag!