Fokusera mera!

Känner redan nu att jag har lite svårt att hålla målen jag satt upp för mig själv. Även om det går betydligt bättre än tidigare så känner jag att det är så himla lätt att bara strunta i vissa saker. Inte blir det lättare av att Yrla åkte på lunginflammation som fortsättning på influensan och hon har fått vara hemma sedan 14 februari med penicillin och ventoline för att få henne att må bättre. Fick en ny dos ventoline idag då hon fortfarande hostar en hel del.

Jag har jättesvårt att fokusera på att skriva klart bok ett i fantasytrilogin känner jag. Speciellt som jag har andra karaktärer i huvudet som pockar på uppmärksamhet och det verkar så mycket roligare att skriva om än mina alver just nu. Kanske beror det på att jag faktiskt fortfarande håller på att fixa till de ändringar jag vill göra och inte direkt skriver om dem. Måste få ner en tidslinje också, när vad ska hända, hur gamla de är och så vidare. Det är inte helt lätt konstigt nog. Speciellt inte när de två karaktärerna i mitt huvud håller på och flirta och locka mig med kyssar och nyförälskelser, sådant som är så mysigt att skriva om. :P

FOKUSERA!

Ja, jag har svårt att stänga av mina röster, så när jag gjort min halvtimme med alverna så lyssnar jag lite på vad de har att säga och skriver ner det så att jag inte missar något viktigt när jag väl får tid att skriva om dem.

Jag kom äntligen iväg till Gävle för att säga upp mig från gamla jobbet och hänga med kollegorna.  Mycket trevlig AW som började på Absint och slutade på Fullriggarn. Den här veckan har jag vabbat två av tre dagar, haft AW och coaching på jobbet. :) Kan bara säga att jag känner att jag gjorde helt rätt val när jag i sista sekund sökte jobb på hemmaplan.

På vågen blev det -0,3 kg. Känns som om jag kommit in i bra val igen. Träningen funkar bra, varvar yoga med mer fartiga saker som cardio och zumba.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den har kommit nu!

Jag blev klar!

Vägdag!