Vardag igen

Då var sportlovet över och alla barn är tack och lov *peppar, peppar* friska. Lovet spenderades till större delen i Stockholm och hemma hos min pappa. Vi hängde på Naturhistoriska Riksmuseet en dag, och på Leos Lekland en annan. Jag hann träffa två kära vänner och även se Fifty Shades Freed.


Barnen uppskattade resan och vi hann fira Yrla lite i förskott. Hon fyllde ju hela två år i söndags. Det firades med tårta och paketer så klart. Tänk vad tiden går fort. Känns inte riktigt som man hinner med ibland. Hon pratar som aldrig förr, älskar att dansa och sjunga. Man får världens gosigaste kramar och hon har ett humör som heter duga. :P 



I övrigt rullar det på med allt annat. Jag har fått för mig att delta i en novelltävling som Mörkersdottir förlag håller på temat folktro. Det är samma förlag som gett ut Översinnlig Njutning där jag är med med min novell Uppvaknanden. Deadline är 1 maj, men jag skulle vilja bli klar med den redan nu i mars eftersom det är Camp Nano i april. Just nu försöker jag komma på vilket väsen jag ska skriva om. Det finns ju en del att välja på, om man säger så. Men det ska nog lösa sig!

Har du något favoritväsen från vår nordiska folktro? Vilket i så fall? Vad tycker du att jag ska skriva om?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den har kommit nu!

Jag blev klar!

Vägdag!