Nytt år - nya mål

Det är väl inget nytt att man känner att det är dags för en nystart när ett nytt år börjar? Inte heller för mig. Jag har inga direkta nyårslöften, eftersom jag har inte vill lova något jag inte vet bestämt att jag kan hålla, men jag har en hel del mål det här året. Jag har beställt en så kallad Bullet Journal där jag kommer skriva ner en hel del av detta, men ville ha en digital också, plus att jag känner att jag har ett behov av att skriva av mig titt som tätt.

Jag har inte bloggat på länge och har en hel del liggande bloggar, men trots det ville jag skapa en ny där jag kan fokusera på allt jag vill, inte bara specifikt mig, mitt skrivande eller barnen, utan här kommer allt rymmas. Skrivandet kommer antagligen till största delen hamna i författarbloggen, men det kanske hamnar lite här ändå.

Jag har även tagit och förlängt mitt Viktväktarmedlemsskap som jag började med för nästan ett år sedan. Gick ner jättebra, 12 kg på ett halvår, men sen har det gått trögt. Kom inte igång igen efter sommaren, men lyckades hålla vikten relativt bra, något kilo plus allt som allt. Men nu är det dags att bli av med de sista kilona. Delmålet är att komma under 70 kg (väger just nu 76,7 och min lägsta notering är 75,5 kg i november 2017) men skulle nog helst ner i 65 kg, men vill inte sätta för högt mål och bli besviken om det inte går.

Något jag har lärt mig under åren (och några webinarium) är att sätta realistiska mål. Inte ta i för mycket. Hellre göra lite mindre, men faktiskt göra det, än att har för höga förväntningar och göra sig själv besviken. Därför har jag lagt mig på en nivå som jag tror att jag kan klara av och uppnå.

Mina mål: 

  • nå målvikt
  • gå ut på lunchen varje arbetsdag
  • stå upp minst två ggr á 30 min/ arbetsdag
  • gå hem från jobbet två ggr i veckan (cyklar när vädret tillåter)
  • ha klänning och kjol oftare
  • träna "pass" tre ggr i veckan, helst 30 min per gång
  • arbeta med skrivandet (skriva, redigera, planera) minst 30 min varje dag
  • vara mer positiv och sprida positivitet snarare än negativitet
Vilka är dina mål för året? Dela gärna med dig! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag blev klar!

Vägdag!

Den har kommit nu!