Long time, no see

Det blev ingen vinst i novelltävlingen för mig. Och inte heller blev det någon antologi, inte för nån. Nu kör vi nya tag.

Har anmält mig till Camp Nano July och hade tänkt påbörja en ungdomsroman, men nu har jag hittat två novelltävlingar till jag funderar på att vara med i och en av dem har deadline 29 juli, så det kanske snarare blir så att jag måste skriva om jul i juli. ;) Jaja, det ger sig. Hade tänkt mig ett mål på 20 000 ord så 5000 av dem kan lika gärna vara en novell. Enda kruxet är väl egentligen att hinna redigera den innan den ska skickas in.

I övrigt flyter livet på i sin stilla gång. Har börjat cykla till jobbet och vikten är jag snart i mål med. Känns grymt om jag kan nå målsnöret nu innan semestern (16 juli). Har bara 2,6 kg kvar, så det är inte helt omöjligt, och har nu legat på runt -0,6 kg i veckan.

Igår var det skolavslutning och de stora barnen har officiellt sommarlov, men får gå på fritids ett par veckor till.


Aylinn har hunnit fylla 7 och har nu hela tre lösa tänder som hon vägrar dra ut, utan går runt och nojar sig för. Stackarn.

Hoppas att ni har bra i sommaren här!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den har kommit nu!

Jag blev klar!

Vägdag!