Jag blev klar!

Nej, det är inget aprilskämt! Igår skrev jag klart folklorenovellen och den blev inte så pjåkig ändå. Självklart kommer den behöva lite kärlek i form av redigering sen. Och med det kan jag bocka av ett av mina skrivmål för 2018: att skriva en novell. Tjoho! Det känns grymt! Nu ska den få vila ett tag och jag tar tag i camp NaNo och bok ett i fantasytrilogin.

Tanken var från början att jag skulle skriva klart bok ett under april, men med tanke på att jag kommer jobba en söndag och en kväll plus åka ner till Jönköping ett par dagar och ha tjejhelg här hemma samt borta två helger så inser jag att det nog inte kommer att gå, så jag satte mitt mål till 15000 ord istället för 25000 för att inte bli besviken och superstressad när jag börjar inse att jag inte hinner. Dessutom ska jag försöka hinna med att redigera novellen som ska skickas in senast 1 maj också.

I övrigt flyter allt på bra tycker jag. Tjejerna har åkt på lite magsjuka här under påsken så vi har isolerat oss en del, men det har varit skönt att vara lite långledig trots det. Blev dock ingen Järvsötripp som vi planerat, så det måste vi ta igen i maj när det lugnat ner sig med skrivandet igen. ;)

Glad påsk på er! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Den har kommit nu!

Vägdag!