Vabruari

Jag hade hoppats på att vi skulle slippa vab i februari då vi var så sjuka i slutet av januari, men icke. I onsdags vaknade Yrla med kladd i ögonen och feber. Så det var bara till att vara hemma. Idag verkar det i alla fall ha gett med sig, men istället hostar hon en hel del. Tur att det är helg så hon har någon dag till på sig att återhämta sig innan det är dags för dagis igen på måndag.

I övrigt har vikten hållit sig hyfsat. +0,3 förra veckan och +-0 den här veckan. Det är okej. Jag vet att jag både slarvar och fuskar till och från. Jag måste bättra mig. Det är ju bara mig själv jag har att skylla om det inte går vägen. I torsdags gjorde jag torsk till mig själv medan resten av familjen åt isterband. Kände mig jätteduktig och tänker att den här veckan ska alla dagar ligga inom mitt smartpointsmål, dvs minst 13 och högst 28 poäng. Jag ska äta 23 om dagen. Tror jag bröt det löftet redan i onsdags då jag hamnade på 31, men det var för att jag tyckte att jag var värd lite vin.

Träningen flyter på bra. Har kört yoga en dag och cardio en dag den här veckan, och så gick jag hem från jobbet i måndags. Stegen ligger oftast på runt 8000 om dagen om man får tro nya stegräknaren. Idag blir det också träning, men kan inte bestämma mig om det ska bli ännu ett cardiopass eller ett yogapass. Jag försöker köra varannan gång, så det är egentligen yoga som står på tur, men svettas och flåsa är ju också bra.

Ikväll är det dags för mello igen. I tippningen på jobbet har det gått så där hittills, så det blir spännande att se hur det går ikväll. Tyckte det var svårt att välja vilka som jag tror kommer gå vidare, då det var förvånansvärt många relativt bra den här veckan. Bästa hittills tror jag. I övrigt tycker jag det mest varit skräp, som vanligt.

Jag har äntligen tagit mig igenom det jag skrivit i bok 1 på fantasytrilogin, och nu ska jag ta tag i att föra in min handskrivna ändringar i dokumentet, sen är det äntligen dags att skriva igen! Kände att det faktiskt var lite småspännande i berättelsen när jag slutade... :P

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag blev klar!

Vägdag!

Den har kommit nu!